بهاربهار، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

بهانه ما بهار

مفهوم آمادگی

1393/7/14 23:12
نویسنده : مامان بهار
433 بازدید
اشتراک گذاری

 آنوقتها همه میگفتند بهتر و بیشتر درس بخوانیم

میگفتند مفهومی بخوانیم تا ملکه ذهنمان شود

اصلا جوری بخوانیم که در زندگی به دردمان بخورد

 

اما افسوس که این شب امتحان خوانی و بهترین نمره ها را آوردن انقدر شیرین بود

مادر نبودیم که بفهمیم روانشناسی کودک یعنی چه

مادر نبودیم که کنجکاوانه ویژگی های سنین مختلف بچه مان را از لا به لای کتاب ها بجویم

حرف استاد را هم که گوش شنوا نداشتیم

 

 


این چند ماه وقتی بعد از زحمت و ذلت و حرص و جوش و حسرت خوردن به بچه های مردم نتوانستیم به بهار بیاموزیم که بچه جان کفش خودت را خودت بپوش، بی خیال شدیم و خودمان پوشاندیم و دستی خسته کردیم و زبان و ذهن و روح و روانمان آزاد شد

 

با دوساله شدن بهار اما یک روز نا باورانه دیدم که بدون توجه به ما خودش کفشش را پوشید........

تازه آنروز بود که "مفهوم آمادگی "را که فروید بارها و بارها در نظریه اش به آن تاکید داشت و استاد عزیزم بارها آنرا در کلاس فریاد میزد فهمیدم

 

فروید جان روحت شاد

استاد جان واقعا ممنون

 

خیلی دیر اما بالاخره فهمیدم

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان فرنيا
16 اسفند 93 9:14
و يواش يواش خودش به زبان مياد كه مامان من بزرگ شدم چرا بچگونه باهام رفتار ميكني؟ فرنيا وقتي از پوشك خواستم بگيرم خودش گفت ديگه نميخوام بازم كن و.... ديگه تمام شد پوشك خداحافظ لباس خودم ميپوشم و تمام در انتخاب لباس براي بيرون يك بار از من به باباش شكايت كرد چرا مامان با من مثل بچه ها رفتار ميكنه و ديگه تمام شد حالا خودش ميگه چي بپوشه من خيلي سعي كردم يادش بدم خودش ياد بگيره بره دستشويي و بلاخره يكبار رفت و بعد صدام كرد مامان ببين من بلدم مثل ادم بزرگا از دستشويي استفاده كنم و خودم را بشورم و هنوز اين روند بزرگ شدن ادامه داره و اين ما مادرها و بزرگترها هستيم كه براي بزرگ شدنشون عجله داريم